9 Ağustos 2018 Perşembe

Dersimiz 60 Aylıklar İçin Ninni www.tarimorkamsendiyarbakir.com

Okulların açılmasına sayılı günler kala eğitimde tartışmalar, endişeler bitmiş değil, biteceğe de benzemiyor. Kesintili 4+4+4 eğitim sistemine geçilmesiyle birlikte öğrencilerin ailelerinde   60 aylık çocukların ilkokula başlamasına yönelik endişeleri ayrı bir sorunu da beraberinde taşıyor.

Eğitim de müfredat her yıl durmadan değişime uğruyor. Her yapılanma yaz boz tahtasına dönmüş durum da olmakla birlikte, eğitimcilerimizde bu işe şaşırmakla birlikte, yapılanlardan hiç bir şey anlamamaktadırlar.   Öğrencilerimizde bu çarpık eğitim sisteminden bunalmış durumdalar.

AKP iktidarı eğitim emekçilerine, sendikalarına kulak vermezken, her konuyu en iyi ben bilirim mantığıyla yoluna devam ederken, eğitim sisteminde karmaşıklık, işin içinden çıkılmama ister istemez su yüzüne çıkmaya devam ediyor.  

Yinede AKP eğitimde sorun yokmuş gibi umursamaz tavrını takınmaya devam ediyor. Peki sorun yoksa her sene eğitimdeki bu müfredat niye değişip duruyor? Bunun elbette bir açıklamasını yapmak zorundalar.

60 aylık bir çocuğun eğitiminden söz ediliyor. 5 yaşındaki bir çocuktan söz ediyoruz. Bu çocuk ya da çocuklar ilkokula başlayacaklar ve ders görecekler. Milli Eğitim Bakanı bir açıklama da bulunuyor: “Okullarda 60 aylık çocuklar için eğitime hazır” mışlar.

Gerçekçi olmamız gerekir. Eğitimde hizmet kalitesinin iyi olduğunu söyleye bilir miyiz? Söyleyemeyiz. Çocuklarımız eşit koşullarda eğitimden faydalanıyor da diyemeyiz. Çocuklarımızı dershanelere göndermiyor muyuz? Çoğunluğumuz gönderiyor. Demek ki eğitim sisteminde okullarda verilen dersler bilimsellikten uzak ezbere dayanan bir ürünün anlayışı olduğunu ortaya koymaktadır. Bu yazılanlar dershaneler içinde geçerlidir.

Öğretmenlerimizin ekonomik, sosyal, kültürel yönden sorunları çözülemediği içindir ki çocuklarımıza bilimsel ve psikolojik anlamda,  ders vermeye hazır olduğunu da söyleyemeyiz. Öğretmenlerimiz kendilerini yenileyemediği için kendi sorunlarıyla boğuşuyor. Durmadan değişen müfredata göre hareket ediyor. Sözleşmeli öğretmenlerimiz var. Yaz aylarında sigortası işlemeyen ve maaşını alamayan işsiz kalan bu öğretmenlerimiz ne kadar eğitime faydası olabilir? Olamaz. Birbirimizi kandırıp ayakta uyutmaya gerek yoktur.
Öğretmenlerimizin sorunu o kadar çok ki, okulunu bitiren öğretmen direk olarak kendi bölümünde işe başlayamıyor. Memurluk sınavına tabi tutuluyor. Bir de öğretmen adayı torpil aramak için yollara düşüyor. Memleketimden çelişkili manzaralar devam ederken, 60 aylık çocuklarımızın ilkokula başlamasından gurur duyan AKP iktidarı yanlışlık üzerine yanlışlık yapmaktadır.

60 aylık çocuklarımıza ücretsiz bakılmak üzere devletin eliyle kreşler açılmalıdır. Sorunu çözülen, psikolojik sorunu olmayan özel eğitimli öğretmenlerimizin sorumluluğunda çocuklarımızın yaşına uygun eğitim verilmelidir. İlkokula böylelikle hazırlanmış olur.

Milli Eğitim Bakanlığı yeni eğitim sistemine dair hazırlıksızlığını okullara gönderdiği ders kitaplarıyla bir kez daha ortaya koydu. 2012-2013 eğitim öğretim yılında uygulanacak müfredat, okul öncesi ile ilkokul birinci sınıf öğretim programlarının birleştirilmesi olarak ele alınırken, ilkokul birinci sınıfta okutulan Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi gibi ders kitaplarının içeriği 60 aylık çocuklar için yenilenmedi. Geçen sene okutulan ders kitaplarının yeni baskıları ilkokul birinci sınıf öğrencilerine okutulmak üzere okullara gönderildi.
         
Aslında gülünecek bir halimiz var. Dostlar alışverişte görsün hesabı yapılırsa, eğitim sistemindeki karışıklık hiçbir zaman düzelemez…

Eğitim sistemimiz bilimselliğe dayandırılmak isteniyorsa bu işi eğitimcilerimize, eğitim sendikasına bırakılmalıdır. Bu sistemle de bu eğitim sistemi hiçbir zaman düzelmez. Bu da ayrı bir konudur. Ama bütünselliği içinde taşır.

Hüseyin Habip Taşkın
09/ 09/2012

www.tarimorkamsendiyarbakir.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Acılarımız Ortaktır

 Her halkın acıları birbirine benzer. İnsanca yaşamak her bireyin hakkıdır. İnsanca yaşıyabiliyor muyuz? Kendimizi birey olarak sorgulamamız...